Den Haag,
02
februari
2015
|
09:00
Europe/Amsterdam

Aegon-klant kan eigen schade filmen

Proef met beeldexpertise

Samenvatting

Aegon start een proef waarbij klanten hun eigen schade live in beeld brengen. Schade-experts nemen via hun laptop contact op met de klant of de hersteller die via zijn smartphone, tablet of laptop de schade laat zien. De verwachting is dat deze nieuwe techniek de doorloopsnelheid van een eenvoudige schadeafhandeling aanzienlijk verbetert.

Een schade is voor een consument al vervelend genoeg. Wat een gedupeerde het liefst wil, is dat zijn schade zo snel mogelijk wordt hersteld en afgehandeld. Bij het vaststellen van schade moet een expert nu nog langs bij de klant om de schade te bekijken en in te schatten hoe groot deze is. Maar voordat de expert thuis langs kan komen, gaat er vaak enige tijd overheen. Aegon zoekt naar innovatieve oplossingen om dit proces gemakkelijker te maken en te versnellen. Daarom start vandaag een proef met beeldexpertise.

Delen en doorsturen

De klant en de schade-expert kunnen een tijd afspreken waarop ze contact met elkaar hebben. Dat scheelt reis- en wachttijd. Het voordeel van beeldexpertise is het bewegende beeld, dat vaak meer zegt dan een verbale omschrijving van de schade (“Er is een hoekje af”). Daarnaast wordt het gesprek automatisch opgenomen, waardoor de schade direct geregistreerd is en dit voor de schade-expert gemakkelijk te delen is met een collega, voor bijvoorbeeld een second opinion. Ook kan het beeld worden gebruikt en worden doorgezonden naar een hersteller binnen het herstelnetwerk (Aegon Schade Service) zodat de hersteller niet eerst ter plaatse de schade hoeft op te nemen, maar direct met de juiste materialen naar het schade-adres kan gaan.

Aegon probeert tijdens de zesweekse proef diverse schadevormen uit. Ook kan Aegon via beeldexpertise alvast een voorlopige dekking afgeven omdat snel een eerste indruk mogelijk is van het te verzekeren object. Aegon werkt in de proef samen met Dekra, leverancier van de techniek achter de beeldexpertise.

Woordvoerders

photo:Alexander Kuipers
Alexander Kuipers
Senior woordvoerder
+31 6 11 33 36 19

Deel deze release

Boilerplate

Over Aegon

Aegon Nederland voelt zich verantwoordelijk voor de financiële bewustwording en ontwikkeling van mensen. Wij stellen onze klanten in staat zelf bewust keuzes te maken voor een gezonde financiële toekomst. Zo ontwikkelde Aegon een voorlichtingscampagne waarin financiële termen worden uitgelegd en is een online game geïntroduceerd (www.speeljetoekomst.nu) waarmee klanten kunnen spelen met hun pensioentoekomst. In Nederland is Aegon actief in levens- en schadeverzekeringen, pensioenen, spaarproducten en beleggingen. Aegon Nederland maakt deel uit van Aegon NV, een in Den Haag gevestigde internationale aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer. Aegon heeft bijna 47 miljoen klanten in meer dan twintig landen in Amerika, Europa en Azië, met omvangrijke activiteiten in de Verenigde Staten, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Het aandeel van onze moedermaatschappij Aegon NV staat genoteerd aan de beurzen van Amsterdam en New York.

Laatste nieuws