We willen dit ook graag aanbieden aan andere bedrijven in de financiële sector.
Arjan Vliegenthart, directeur Nibud
De coronacrisis is al erg genoeg, we moeten alles op alles zetten om verdere financiële ellende bij mensen te voorkomen.
Maarten Edixhoven, CEO Aegon Nederland
Den Haag,
06
mei
2020
|
09:00
Europe/Amsterdam

Nibud-cursus helpt financiële ellende te beperken

Aegon-medewerkers aan de slag voor familie en vrienden in financiële nood

Samenvatting

Medewerkers van Aegon kunnen een training van het Nibud volgen waarin zij leren mensen in hun omgeving te helpen bij financiële problemen. De kans dat familie of vrienden het als gevolg van de coronacrisis moeilijk hebben of krijgen is groot. De hulp is bedoeld om problematische schulden te voorkomen.

Het coronavirus richt grote menselijke en financiële schade aan. De kans dat straks in je eigen omgeving familie of vrienden het moeilijk hebben met hun financiële situatie, is helaas groot. Medewerkers van Aegon mogen daarom onder werktijd de online training “Hulp bij je geldzaken” van het Nibud volgen. Daarmee kan je – nu al of straks - mensen in je eigen omgeving helpen met hun financiën. De hulp is vooral bedoeld om te voorkomen dat een eerste onbetaalde rekening uiteindelijk leidt tot oplopende, problematische schulden.

Acht lessen

De online training is speciaal voor Aegon-medewerkers aangepast en bestaat uit acht lessen. In de training leer je hoe je iemand kunt helpen met het creëren van overzicht en het maken van keuzes. Je leert ook wat je als vrijwilliger wel en niet kunt doen en je krijgt informatie over het pakket aan noodmaatregelen van de overheid. De training leidt mensen niet op tot professioneel financieel adviseur.

Maarten Edixhoven, CEO van Aegon Nederland: “Onze medewerkers hebben natuurlijk affiniteit met financiële dienstverlening, maar zijn lang niet allemaal geschoold in het geven van praktische hulp bij geldzaken. De Nibud-training geeft het benodigde zetje om wat te kunnen betekenen voor je eigen omgeving. De coronacrisis is al erg genoeg, we moeten alles op alles zetten om verdere financiële ellende bij mensen te voorkomen.”

Driehonderd medewerkers

Het Nibud omarmde het initiatief van Aegon al snel en paste zijn bestaande training erop aan. Nibud-directeur Arjan Vliegenthart: “Wat ontzettend goed om dit in deze tijd te doen. Van onze kant zullen we alle inzet plegen om er iets heel moois van te maken. En laat ik eraan toevoegen: we willen dit ook graag aanbieden aan andere bedrijven in de financiële sector.”

Inmiddels zijn bijna driehonderd medewerkers van Aegon en haar dochterondernemingen aan de slag gegaan met de online training van het Nibud. De verwachting is dat de coronacrisis nog lang doorwerkt in de huishoudportemonnee van Nederlanders, vandaar dat Aegon zoveel mogelijk medewerkers de gelegenheid wil geven de training te volgen.

Over Aegon Nederland

Aegon is een internationale verzekeraar die klanten in staat stelt zelf bewust keuzes te maken voor een gezonde financiële toekomst. Of het nu gaat om pensioen, hypotheek, beleggingen, bankzaken of schadeverzekering.

Klanten waarderen ons. Ruim 225.000 consumenten hebben hun huis met een Aegon-hypotheek gefinancierd. Aegon verzorgt het pensioen van vier miljoen Nederlanders. Op het gebied van milieu, maatschappij en goed bestuur scoort Aegon wereldwijd een 4,4 op een schaal van 5.

Aegon is de trotse moedermaatschappij van TKPKnabNedasco en Robidus.